24 stránok
1000 ročne kráľovstvo MILENARIZMUS-CHILIAZMUS. koniecsveta-obnovasveta.webnode.sk/milenarizmus-chiliazmusViac
1000 ročne kráľovstvo MILENARIZMUS-CHILIAZMUS.
koniecsveta-obnovasveta.webnode.sk/milenarizmus-chiliazmus
buba
Peter,pozor na hrubo vytlacene odseky v biblii. Niesu v povodnej verzii a niektore sa mozu mylit ako napr.v 19:20 ( vytazstvo krala nad selmou a antikristom- tu sa zmylili v tom ze selma je antikrist takze nadpis by mal byt Vytazstvo krala nad antikristom a falosnym prorokom)...
Peter(skala)
Pařez skrátil som tvoj komentár, kedže prvá časť bola skôr pre mňa, ale ostatné som ponechal, aby sme sa venovali 1000 ročnému královstvu. Všetko má svoj čas a človek pochopí mnohé skutky až v pravú chvíľu.
***
Text od Pařeza:

"...si myslím, že se argumentačně točíme v kruhu - já se domnívám, že ve 20.kapitole Zjevení je pod vystoupením Góga a Magóga myšleno něco jiného, než vystoupení …Viac
Pařez skrátil som tvoj komentár, kedže prvá časť bola skôr pre mňa, ale ostatné som ponechal, aby sme sa venovali 1000 ročnému královstvu. Všetko má svoj čas a človek pochopí mnohé skutky až v pravú chvíľu.
***

Text od Pařeza:

"...si myslím, že se argumentačně točíme v kruhu - já se domnívám, že ve 20.kapitole Zjevení je pod vystoupením Góga a Magóga myšleno něco jiného, než vystoupení Antikrista (šelmy) a falešného proroka, jež je popsáno v 4. - 19. kapitole. Především proto, že je výslovně uvedeno, že v okamžiku porážky ďábla je tento vhozen do ohnivého jezera, kde se již nachází šelma i falešný prorok. Alespoň já to takto vidím.
A jak to bude doopravdy ukáže budoucnost - možná se jí i dožijeme.
Přeji pěkný den."
Peter(skala)
Pařez
reagujem na tento tvoj komentár:

"Díky za citace.
K vlastnímu tématu diskuze - bude či nebude tzv."1000leté království":
- Citované místo z Mk 13,14-27 lze vysvětlit i tak, že (v.27) "On pošle anjelov a zhromaždí svojich vyvolených zo štyroch strán sveta kraja zeme až po kraj neba." - shromáždí své vyvolené k účasti na tomto království, ne pouze k tomu, aby je soudil - proč by jinak …Viac
Pařez
reagujem na tento tvoj komentár:


"Díky za citace.
K vlastnímu tématu diskuze - bude či nebude tzv."1000leté království":
- Citované místo z Mk 13,14-27 lze vysvětlit i tak, že (v.27) "On pošle anjelov a zhromaždí svojich vyvolených zo štyroch strán sveta kraja zeme až po kraj neba." - shromáždí své vyvolené k účasti na tomto království, ne pouze k tomu, aby je soudil - proč by jinak neshromáždil i ty "nevyvolené"?

- Uvedená slova sv.Faustyny "Bude to krátko pred posledným dňom." svědčí proti existenci "1000letého království" - to uznávám - pokud ovšem slova "poslední den" myslí skutečně poslední den, jak mu rozumíme většinou my, nebo myslí "poslední den" staré epochy.

- svědectví ostatních mystiček ohledně 3 dnů temnoty podle mne svědčí pro to, že po těchto 3 dnech bude ještě něco následovat - otázka je CO? Proč by byli lidé vyzýváni, aby nevycházeli, aby se modlili a tak si zachovali životy, kdyby vzápětí stejně všechno skončilo?"

***
Najprv posledné vety, ktoré si napísal:

"- svědectví ostatních mystiček ohledně 3 dnů temnoty podle mne svědčí pro to, že po těchto 3 dnech bude ještě něco následovat - otázka je CO? Proč by byli lidé vyzýváni, aby nevycházeli, aby se modlili a tak si zachovali životy, kdyby vzápětí stejně všechno skončilo?"

***
Prečo sú ludia vyzvaný, aby nevychádzali, a aby sa modlili a tak si zachovali životy ???

Ako už je napísané aj v texte, tak hlavne preto, aby si zachovali životy, kým nepríde Ježiš vo svojej sláve, čiže prežili tie dni a to podobne ako ked Lót s rodinou utekali so Sodomy, že sa nesmeli otočiť - pozrieť na hrôzu, ktorá sa konala pri zničení tohto mesta.

Čiže tie dni prežitia sú vyslovne pre ich záchranu, aby sa zachránili kým nepríde Pán Ježiš súdiť živých i mrtvych.

A čo sa týka toho, či po tých dňoch príde súdiť definitívne alebo nastoliť 1000 ročne královstvo, tak na to nám dáva odpoved posolstvo Biblie ako aj prorokov:

„Kým prídem ako spravodlivý Sudca, najprv prídem ako Kráľ milosrdenstva.
Skôr ako nadíde Deň spravodlivosti, ľuďom bude dané znamenie na nebi.

Zhasne všetko svetlo na nebi a bude veľká tma po celej zemi.
Vtedy sa objaví na nebi znak kríža a z otvorov, kde boli prebité ruky a nohy Spasiteľa,
bude vychádzať veľké svetlo, ktoré bude po nejaký čas osvetľovať zem.
Bude to krátko pred posledným dňom.“

Ježiš Kristus sv.Faustíne Kowalskej
Krakow - Poľsko / r.1928

TU Ježiš hovorí, že príde ako Sudca (Deň Spravodlivosti), a krátko pred tým sa udeje zatmenie - pred POSLEDNÝM DŇOM - pred Dňom Spravodlivosti (Večný Súd)

MK 13 / V tých dňoch, po onom súžení slnko sa zatmie, mesiac nevydá svoj jas, 25 hviezdy budú padať z neba a nebeské mocnosti sa budú chvieť.
26 Vtedy uvidia Syna človeka prichádzať na oblakoch s veľkou mocou a slávou. 27 On pošle anjelov a zhromaždí svojich vyvolených zo štyroch strán sveta kraja zeme až po kraj neba.

Všimni si, že posledné dni Tmy, súženia sa spája aj s očisťovaním ohňa v knihe Zjavenie Jána:

Konečné víťazstvo -
7 Až sa dovŕši tisíc rokov, bude satan uvoľnený zo svojho väzenia 8 a vyjde, aby zvádzal národy, ktoré sú na štyroch uhloch zeme, Goga a Magoga, aby ich zhromaždil do boja; a bude ich ako piesku v mori. 9 Vyšli na šíru zem a obkľúčili tábor svätých a Bohom milované mesto. Ale zostúpil oheň z neba a strávil ich. 10 A diabol, ktorý ich zvádzal, bol zvrhnutý do ohnivého a sírového jazera, kde je aj šelma i falošný prorok; a budú mučení dňom i nocou na veky vekov.
Definitívny súd -
11 Potom som videl veľký biely trón a toho, čo na ňom sedel. Pred jeho pohľadom utiekla zem i nebo a už pre ne nebolo miesta. 12 Videl som mŕtvych, veľkých i malých; stáli pred trónom a otvorili sa knihy. Otvorila sa aj iná kniha, kniha života. A mŕtvi boli súdení z toho; čo bolo zapísané v knihách podľa ich skutkov. 13 More vydalo mŕtvych, čo boli v ňom, aj smrť aj podsvetie vydali mŕtvych, čo boli v nich, a každý bol súdený podľa svojich skutkov. 14 Potom boli smrť a podsvetie zvrhnuté do ohnivého jazera. Toto je druhá smrť: ohnivé jazero. 15 A koho nenašli zapísaného v knihe života, bol zvrhnutý do ohnivého jazera.

***

Tie posledné dni očiťovania a 3 dni Tmy sú tie isté dni, po ktorých príde Ježiš definitívne súdiť živých i mrtvych.

Ježiš preto povedal, že v tých dňoch alebo tesne pred nimi ľudia nemaju veriť falošným prorokom a ani Antikristovi, ktorý sa bude vydávať za Krista, lebo vie, že to budu posledné dni,kedy človek bude môcť sa očistiť od hriechov, ale po týchto dňoch už nespraví nič pre svoju spásu.

Ježiš vie, že falošní proroci pred týmito poslednými dňami budu zvádzať ľudí, aby verili ešte v pseudomesiašsku vládu (KKC... ) ktorá udajne im má pomôcť .. ale práve naopak. Táto vláda bude vládou antikrista - ludia ktorí očakávaju 1000 ročné královstvo príjmu Antikrista ako udajneho Ježiša, ktorý prišiel nastoliť 1000 ročné královstvo.

Preto už teraz vyzýva protestantských ako aj katolickych vizionárov, aby nadalej verili v Ježiša, ale aby ohlasovali príchod 1000 ročneho královstva. Lebo vie, že ked to budu očakávať, tak potom príde - urobí mnoho zázrakov, uzdravení, vzkriesi mrtvych...ale toto všetko bude len zdánlivé a mnohých zvedie, dokonca i katolíkov práve preto, lebo jednak budu viac dbať na zázraky a potom aj preto, lebo očakávali 1000 ročne královstvo, kde bude mier, blahobyt atd...

Kedže Antikrist im toto všetko ponukne zdarma, mnohí na to naletia.

Dalo by sa mnoho hovoriť ako bude Antikrist zvádzať aj katolíkov , ale podstatné je, že Ježiš povedal:

"Blahoslavení, ktorí ma očakávajú, tým udelím zvláštnu milosť…
Prídem so strašným hukotom hromu na zemeguli v jednu studenú noc zimného mesiaca.

Horúci vietor, prinášajúci piesok, bude predchádzať ošklivému počasiu a údery ako údery cepu rozryjú zem.
- V množstve oblakov a červených požiarov sa budú mihotať ničivé blesky, ktoré všetko spália.
- Všetko, čo sa milkovalo s hriechom a čo je ním nakazené a hnije, musí byť zničené.
- Vzduch sa naplní jedovatými plynmi, sírou a smrtiacimi výparmi, budú rozmetané pyšné stavby, ktoré boli vybudované zo smelosti, šialenstva a opojenia ako znamenie zlovôle, ktorá všetkým opovrhuje.
Anjel skazy a hnevu spustoší ich život, ríšu a vyhladí navždy falošný omyl, ktorý nikdy nebol učením môjho evanjelia.

Za studenej zimnej noci bude dunieť hrom, až sa budú triasť hory. Zatvorte rýchle okenice a dvere, vaše zvedavé pohľady nemajú znesväť to, čo sa bude diať, pretože to bude svätý Boží hnev, ktorý očistí zem. Pre teba, zástupca, ktorý si mi zostal verný. Zhromaždite sa k modlitbe pred mojím krížom. Volajte strážcu a pastiera svojich duší.
Zverte sa pod ochranu mojej Matky a nestrachujte sa o tieto veci, pretože vám nemôžu uškodiť. Dúfajte v dôvere v moju lásku a nedopusťte, aby ste pochybovali o svojej záchrane. Čím silnejšie budete dôverovať v moju lásku, tým nepreniknuteľnejšia bude hradba, ktorou vás obklopím.
Bojujte za duše, ktoré sú blízke môjmu srdcu. Obetujte svoje skúšky, ťažké pokušenia, viditeľné a neviditeľné súženia, ktoré vás budú trápiť, za hriešne duše, ktoré miluje moje srdce, za mojich zblúdilých kňazov, aby som im mohol v poslednej hodine darovať milosť dokonalej ľútosti. Moja láska vám to vynahradí.


Čakajte jeden deň a noc a deň a noc, a ešte jeden deň a noc, ktorá príde, utíši hrôzy a s nastávajúcim ránom vyjde opäť slnko so svojím svetlom a teplom, a po hrôzach dlhých temnôt príde nový život spolu s pokornou vďakou.
Žite podľa môjho ducha, proste skromne, v mieri a láske!"
(Ježiš Kristus - Terezia Neumannova / 1946)
Pokiaľ sa toto všetko nestane, nesmieme prijať nikoho za Mesiáša, Spasiteľa, Krista Ježiša. Aj keby sluboval 1000 ročné královstvo !!!

A ked príde, tak nie aby priniesol akýsi pseudomesiašsku dobu mieru a pokoja, ale aby súdil živých i mrtvych.

Další problém je v tom, že ked príde Antikrist, tak bude hovoriť rovnako:
prislubi Nový raj - nové nebo na zemi - ale že najprv musí nastoliť vládu 1000 ročného královstva, ktoré sa neudeje - pokial Ho ludia nepríjmu za Krista a tak nastane "súd" podľa jeho predstav, čiže prenasledovanie tých, ktorí ho nepríjmu:

... ale to už je o inom...

podstatné je dostať odpoved, PREČO ludia očakavaju akési pseudomesiašske královstvo (1000 ročné královstvo) plné pokoja, mieru - bez hriechu, ked nie je možné, aby na tejto zemi a u ľudoch, ktorí sú hriešni - bol život bez hriechu (ešte pred Večným Súdom).
Dokonca aj Ježiš a Mária, ktorí boli bez hriechu, tak sa nevyhli utrpeniu, ako potom môžeme očakávať, že my, ktorí sme a budeme hriešni až do konca sveta - mali žiť v dobe bez hriechu a akejsi blaženosti? Ved to protirečí zakladným pilierom viery.

Také niečo bude možné až vtedy, ked Ježiš príde úplne zmeniť celý vesmír (svet fyzický ale aj duchovný),
lenže to sa stane až po poslednom Súde, kedy jednak už nebude čas na nápravu duší a všetci budu vzkriesení - premenení, aby boli rozdelení jední pre večnosť blaženu a druhí pre večnosť stratenú (peklo)

Ked toto vieme, tak môže niekto očakávať raj na zemi (život bez hriechu) ked to nie je možné ešte pred večným Súdom a Novým Nebom i Zemou???
Ešte jeden komentár od Peter(skala)
Peter(skala)
Prepáčte, že som zmazal diskusiu o posledných 3 dňoch (na konci sveta), ale vymyká sa to zámeru, s akým je napísaná táto téma.
Ak chcete, napíšte článok na tému o 3 dňoch a tam o tom môžeme diskutovať, v tejto téme ide hlavne o 1000 ročné kráľovstvo, či bude alebo už v ňom žijeme.
✍️Viac
Prepáčte, že som zmazal diskusiu o posledných 3 dňoch (na konci sveta), ale vymyká sa to zámeru, s akým je napísaná táto téma.

Ak chcete, napíšte článok na tému o 3 dňoch a tam o tom môžeme diskutovať, v tejto téme ide hlavne o 1000 ročné kráľovstvo, či bude alebo už v ňom žijeme.
✍️
pařez
Peter(skala) — 10.11.2012 02:20:06:
Dodatečně se vracím k Vašemu pohledu na knihu Zjevení, shrunuté v tomto odstavci:
"Opäť pripomínam, že človek, ktorý hľadá význam a suvislosť medzi Víziami a udalosťami, ktoré opisuje sv.Ján - mal by najprv prijať skutočnosť, že sa PRELÍNAJÚ a preto ak bude očakávať, že udalosti sa uskutočnia presne tak ako nasleduju v knihe Zjavenia Jána - pochopitelne, že …Viac
Peter(skala) — 10.11.2012 02:20:06:
Dodatečně se vracím k Vašemu pohledu na knihu Zjevení, shrunuté v tomto odstavci:
"Opäť pripomínam, že človek, ktorý hľadá význam a suvislosť medzi Víziami a udalosťami, ktoré opisuje sv.Ján - mal by najprv prijať skutočnosť, že sa PRELÍNAJÚ a preto ak bude očakávať, že udalosti sa uskutočnia presne tak ako nasleduju v knihe Zjavenia Jána - pochopitelne, že si vytvorí nesprávny obraz o Božom pláne."

Souhlasím s tím, že kniha Zjevení není "dějepisem budoucnosti", přesto nevím, zda (resp. nakolik) lze Váš pohled přijmout.
Kniha Zjevení má evidentně dvě části - první je určena výzvám k "současným" církevním obcím - samozřejmě platí, že tyto výzvy jsou nadčasové, druhá část (od 4. kap.) je vizí budoucnosti. Tato druhá část vykresluje obraz dvou měst - Babylónu, který je dílem člověka svedeného ďáblem (drakem) a Nového Jeruzaléma, který je dílem Boha. Tato dvě města neexistují současně, ale Nový Jeruzalém přichází až po zničení Babylónu - diskutujeme mimo jiné o tom, zda bezprostředně.

Přiznám se, že u části knihy Zjevení, týkající se "období Babylónu" (4. - 19. kap.) mě také připadá, jakoby byly několikrát znovu popisovány podobné události, ale jakoby z jiných úhlů pohledu - ale to může být tím, že tomu dobře nerozumím - chybí mi "záchytné body", které umožňují orientaci - proto mě (a i leckomu jinému) ty obrazy splývají.

19. kap. končí vizí příchodu Krista (Král králů a Pán pánů) a závěrečného střetu s šelmou a jejími příznivci (v.19), ve kterém je šelma a její vojsko poražena (v.20). Šelma a falešný prorok jsou hozeni do ohnivého jezera, ostatní (králové země a jejich vojska) jsou pobiti a necháni napospas ptactvu (v.21) - jejich osud je odlišný od osudu šelmy (Antikrista) a jejího proroka, kteří jsou "zaživa" (tedy i s těly) pohlceni ohnivým jezerem.

To, čím se lišíme, je výklad 20. kapitoly, která popisuje to, k čemu dojde od Druhého příchodu Krista (19. kap.) do konce světa a všeobecného soudu (20.kap. v.11-15)

Jde o to, jak chápat tuto 20. kapitolu (v.1-10) - je to v podstatě "plynulé" pokračování předchozího děje (jak se domnívám já), nebo je to jakási "nadčasová vsuvka" - shrnutí celých dějin lidstva se zvýrazněním náporu zla (Góg a Magóg) před Druhým Kristovým příchodem? Jde o zobrazení stejných skutečností?

Pro obraz "Babylónu"
je typické především vystoupení šelmy podobné levhartu (k.13,v.2) a šelmy podobné beránku (k.13,v.11), nazývané též falešným prorokem. Pro vystoupení Góga a Magóga je typická celosvětová působnost podobně jako u šelmy a jejího proroka, ale je výslovně zmíněno, že v době porážky Satana se šelma i její prorok JIŽ nacházejí v ohnivém jezeře (v.10).

Nemůže tedy jít o dvojí popis stejné události - tento výklad neodpovídá smyslu textu.
pařez
Peter(skala) — 11.11.2012 20:39:14:
Díky za citace.
K vlastnímu tématu diskuze - bude či nebude tzv."1000leté království":
- Citované místo z Mk 13,14-27 lze vysvětlit i tak, že (v.27) "On pošle anjelov a zhromaždí svojich vyvolených zo štyroch strán sveta kraja zeme až po kraj neba." - shromáždí své vyvolené k účasti na tomto království, ne pouze k tomu, aby je soudil - proč by jinak …Viac
Peter(skala) — 11.11.2012 20:39:14:
Díky za citace.
K vlastnímu tématu diskuze - bude či nebude tzv."1000leté království":
- Citované místo z Mk 13,14-27 lze vysvětlit i tak, že (v.27) "On pošle anjelov a zhromaždí svojich vyvolených zo štyroch strán sveta kraja zeme až po kraj neba." - shromáždí své vyvolené k účasti na tomto království, ne pouze k tomu, aby je soudil - proč by jinak neshromáždil i ty "nevyvolené"?

- Uvedená slova sv.Faustyny "Bude to krátko pred posledným dňom." svědčí proti existenci "1000letého království" - to uznávám - pokud ovšem slova "poslední den" myslí skutečně poslední den, jak mu rozumíme většinou my, nebo myslí "poslední den" staré epochy.

- svědectví ostatních mystiček ohledně 3 dnů temnoty podle mne svědčí pro to, že po těchto 3 dnech bude ještě něco následovat - otázka je CO? Proč by byli lidé vyzýváni, aby nevycházeli, aby se modlili a tak si zachovali životy, kdyby vzápětí stejně všechno skončilo?
Peter(skala)
Parez, pozri si viac ...
Posledné 3 dni pred koncom sveta:
Mk 13,14 Keď uvidíte ohavnosť spustošenia tam, kde nemá byť - kto číta, nech pochopí -, vtedy tí, čo budú v Judei, nech utečú do hôr; 15 kto bude na streche, nech nezostupuje a nevchádza do domu vziať si niečo stadiaľ, 16 a kto bude na poli, nech sa nevracia nazad zobrať si oblek. 17 Beda ťarchavým ženám a tým, čo budú v tie dni …Viac
Parez, pozri si viac ...

Posledné 3 dni pred koncom sveta:

Mk 13,14 Keď uvidíte ohavnosť spustošenia tam, kde nemá byť - kto číta, nech pochopí -, vtedy tí, čo budú v Judei, nech utečú do hôr; 15 kto bude na streche, nech nezostupuje a nevchádza do domu vziať si niečo stadiaľ, 16 a kto bude na poli, nech sa nevracia nazad zobrať si oblek. 17 Beda ťarchavým ženám a tým, čo budú v tie dni pridájať! 18 Modlite sa, aby to neprišlo v zime, 19 lebo tie dni budú takým súžením, aké nebolo od počiatku, keď Boh stvoril svet, až doteraz a už ani nebude. 20 A keby Pán tie dni neskrátil, nezachránil by sa nik. Ale kvôli vyvoleným, ktorých si vyvolil, skrátil tie dni. 21 Keby vám vtedy niekto povedal: „Hľa, tu je Mesiáš, hľa, tamto je,“ neverte. 22 Lebo vystúpia falošní mesiáši a falošní proroci a budú robiť znamenia a zázraky, aby zviedli, ak je to možné, aj vyvolených. 23 Vy sa však majte na pozore! Všetko som vám povedal vopred.
Druhý príchod Krista - 24 V tých dňoch, po onom súžení slnko sa zatmie, mesiac nevydá svoj jas, 25 hviezdy budú padať z neba a nebeské mocnosti sa budú chvieť.

26 Vtedy uvidia Syna človeka prichádzať na oblakoch s veľkou mocou a slávou. 27 On pošle anjelov a zhromaždí svojich vyvolených zo štyroch strán sveta kraja zeme až po kraj neba.
------------------------------------------------------------
„Kým prídem ako spravodlivý Sudca, najprv prídem ako Kráľ milosrdenstva.
Skôr ako nadíde Deň spravodlivosti, ľuďom bude dané znamenie na nebi.

Zhasne všetko svetlo na nebi a bude veľká tma po celej zemi.
Vtedy sa objaví na nebi znak kríža a z otvorov, kde boli prebité ruky a nohy Spasiteľa,
bude vychádzať veľké svetlo, ktoré bude po nejaký čas osvetľovať zem.
Bude to krátko pred posledným dňom.“

Ježiš Kristus sv.Faustíne Kowalskej
Krakow - Poľsko / r.1928

--------------------------------------------------------------------------------
II. príchod Ježiša Krista
"Blahoslavení, ktorí ma očakávajú, tým udelím zvláštnu milosť…
Prídem so strašným hukotom hromu na zemeguli v jednu studenú noc zimného mesiaca.

Horúci vietor, prinášajúci piesok, bude predchádzať ošklivému počasiu a údery ako údery cepu rozryjú zem.
- V množstve oblakov a červených požiarov sa budú mihotať ničivé blesky, ktoré všetko spália.
- Všetko, čo sa milkovalo s hriechom a čo je ním nakazené a hnije, musí byť zničené.
- Vzduch sa naplní jedovatými plynmi, sírou a smrtiacimi výparmi, budú rozmetané pyšné stavby, ktoré boli vybudované zo smelosti, šialenstva a opojenia ako znamenie zlovôle, ktorá všetkým opovrhuje.
Anjel skazy a hnevu spustoší ich život, ríšu a vyhladí navždy falošný omyl, ktorý nikdy nebol učením môjho evanjelia.

Za studenej zimnej noci bude dunieť hrom, až sa budú triasť hory. Zatvorte rýchle okenice a dvere, vaše zvedavé pohľady nemajú znesväť to, čo sa bude diať, pretože to bude svätý Boží hnev, ktorý očistí zem. Pre teba, zástupca, ktorý si mi zostal verný. Zhromaždite sa k modlitbe pred mojím krížom. Volajte strážcu a pastiera svojich duší.
Zverte sa pod ochranu mojej Matky a nestrachujte sa o tieto veci, pretože vám nemôžu uškodiť. Dúfajte v dôvere v moju lásku a nedopusťte, aby ste pochybovali o svojej záchrane. Čím silnejšie budete dôverovať v moju lásku, tým nepreniknuteľnejšia bude hradba, ktorou vás obklopím.
Bojujte za duše, ktoré sú blízke môjmu srdcu. Obetujte svoje skúšky, ťažké pokušenia, viditeľné a neviditeľné súženia, ktoré vás budú trápiť, za hriešne duše, ktoré miluje moje srdce, za mojich zblúdilých kňazov, aby som im mohol v poslednej hodine darovať milosť dokonalej ľútosti. Moja láska vám to vynahradí.


Čakajte jeden deň a noc a deň a noc, a ešte jeden deň a noc, ktorá príde, utíši hrôzy a s nastávajúcim ránom vyjde opäť slnko so svojím svetlom a teplom, a po hrôzach dlhých temnôt príde nový život spolu s pokornou vďakou.
Žite podľa môjho ducha, proste skromne, v mieri a láske!"
(Ježiš Kristus - Terezia Neumannova / 1946)
----------------------------------------------------------------------

Blahoslavená Anna Maria Taiga (1769-1837)

„Bůh sešle dva tresty:
jeden ve formě válek, revolucí a dalších násilností – ty vzniknou na Zemi.

Druhý bude mít svůj původ z nebe:
na celou Zemi padne naprostá temnota, která potrvá tři dny a tři noci.
- Nebude možno nic vidět a vzduch bude otráven, což postihne – nikoli výlučně, nýbrž hlavně – nepřátele náboženství. Nebude možné užít jakékoli přirozené světlo během těchto událostí, nýbrž jen posvěcené svíce.
- Kdokoli ze zvědavosti otevře okno nebo opustí dům, padne na místě mrtev.
- V těchto třech dnech lidé ať zůstanou ve svých domech, modlí se růženec a prosí Boha o slitování.“
- „Všichni nepřátelé Církve, známí či skrytí, zahynou po celé Zemi během této všeobecné temnoty, s výjimkou mála těch, které Bůh brzy obrátí.
- Vzduch bude plný démonů, kteří se ukáží pod všemi možnými příšernými podobami.“

„Lidé říkají, že čas papežů už minul, Kristův Zákon a samotný Kristus je na vymření, že věda brzy odsune takzvaného Syna Božího do říše pohádek..
To bude Boží odpověď na růst bezbožnosti a nevěry.


***
Marie -Julie oznámila, že nastanú 3 dni temna, počas ktorých budú uvoľnené pekelné sily a budú hľadať všetkých Božích nepriateľov. Tie tri dni budú štvrtok, piatok a sobota – Dni súvisiace so Svätou Obetou a s Bolesťami Panny Márie. (4. január, 1884).
Panna Maria 20. 9. 1882.: „..peklo bude vypustené na Zem. Hrmenie a blýskanie zapríčiní, že tí, čo nemajú vieru a vieru v Moju Silu, zomrú od strachu.“
Počas týchto troch dní desivej temnoty nesmie byť otvorené žiadne okno, pretože nikto nebude schopný pozerať na zem a na príšerné farby, ktoré bude mať – bez toho, aby v tom momente nezahynul.”
Obloha bude v plameňoch , zem dostane trhliny. Treba všade nechať svietiť požehnané sviečky. Žiaden iný objekt svetlo nevydá. JEDNA sviečka postačí na celé trvanie noci pekla. V domoch skazených a rúhačov sviečky nevydaju svetlo.”

“NIKTO mimo úkrytu neprežije. Zem sa zatrasie ako pri súde a strach bude obrovský. Áno , budeme počúvať modlitby tvojich bratov. Budeme ich potrebovať na oslavu Kríža. … “
(8. december 1882).
“Panna Mária hovorí: „Všetko sa zatrasie , okrem toho kusu nábytku, kde bude horieť sviečka. Zhromaždite sa okolo môjho požehnaného obrazu a okolo kríža. To vás udrží mimo tohto teroru.“

“Počas tejto tmy budú diabli nadobúdať ohavné tvary. Oblaky červené ako krv sa
budú pohybovať po oblohe. Hromy budu otriasať zemou a blesky pretínať nebo. Zem sa bude otriasať v základoch. More sa zdvihne a jeho hučiace vlny sa rozlejú na pevninu…”
“Planéta sa stane obrovským cintorínom . Mŕtvoly hriešnikov budú pokrývať zem. Tri štvrtiny populácie na planéte zahynie. ”

www.youtube.com/watch
🙏
Peter(skala)
Virtue
Súhlasím s Tebou,čo sa týka neomylnosti pápeža a taktiež, že aj Origenes sa mohol mýliť, ale s WIKI by bolo dobré, keby si uviedol zdroj, lebo akosi nerozumiem, koho je citát, ktorý si uviedol z WIKI a čo tým chcel povedať, že Origenes nepozná večné tresty?????
"Origenes sa domnieval, že na konci časov dôjde k navráteniu všetkého k Bohu a k očiste všetkých hriechov. Origenes nepozná …Viac
Virtue
Súhlasím s Tebou,čo sa týka neomylnosti pápeža a taktiež, že aj Origenes sa mohol mýliť, ale s WIKI by bolo dobré, keby si uviedol zdroj, lebo akosi nerozumiem, koho je citát, ktorý si uviedol z WIKI a čo tým chcel povedať, že Origenes nepozná večné tresty?????

"Origenes sa domnieval, že na konci časov dôjde k navráteniu všetkého k Bohu a k očiste všetkých hriechov. Origenes nepozná večné tresty pre hriešnikov; iba tresty dočasné, čiže očisťujúce."
[Wiki]
pařez
Virtue-digger — 11.11.2012 05:25:50:
Také se omlouvám, uniká mi souvislost s Mt.25/31-46 - potřebuji to víc polopatisticky :-)
Peter(skala) — 11.11.2012 17:01:32:
"....antikrist aj jeho prívženci síce budu prenasledovať veriacich, ale Ježišovo víťazstvo nad nimi - bude spočívať v tom, že keď príde na konci sveta, tak Ho budu predchádzať tieto javy:
Celá zem bude zničená v zmysle, že spadnu …
Viac
Virtue-digger — 11.11.2012 05:25:50:
Také se omlouvám, uniká mi souvislost s Mt.25/31-46 - potřebuji to víc polopatisticky :-)

Peter(skala) — 11.11.2012 17:01:32:
"....antikrist aj jeho prívženci síce budu prenasledovať veriacich, ale Ježišovo víťazstvo nad nimi - bude spočívať v tom, že keď príde na konci sveta, tak Ho budu predchádzať tieto javy:
Celá zem bude zničená v zmysle, že spadnu meteority a spôsobia tzv.spálenie všetkého zlého (fyzikálneho) , len vyvolený sa zachránia a príchodom Krista sa obnoví Zem.
Potom nastane aj vzkriesenie mrtvych a Večný Súd.
Čo Ty na to?"


Nevím, odkud to je vzato, jestli je to jen úryvek z něčeho nebo to představuje nějaký vlastní pohled někoho na průběh "posledních věcí".

Antikrist má být zničen (alespoň tak to chápu) v okamžiku, kdy se pokusí "vystoupit na nebe" - Pán Ježíš ho má zničit "dechem svých úst" (2.Sol 2,8) - "technické detaily" mi samozřejmě známy nejsou ;-)
ale meteoritické bombardování asi nebude tím pravým řešením - tím neříkám, že něco z kosmu na Zem spadnout nemůže (hvězdy budou padat z nebe), ale podstata bude jinde.
Jestli Vaše otázka směřuje k něčemu konkrétnímu, tak bych potřeboval nasměrovat.
Peter(skala)
Pařez
Máš pravdu, hladal som doslovné znenie, kde by bl.Joachim hvoril o 1000 ročnom královstve, že ešte len príde.
Pretože, čítal som o tom vo Františekovi Pressovi ako sa odvoláva na bl.Joachima, taktiež na Origena a dalších, ale tam neboli konkrétne texty spomínaných osôb.
Vtedy (ešte dávnejšie) mi to akosi sedelo a okrem toho nevedel som nájsť inde vyjadrenia týchto ľudí, tak som jednoducho …Viac
Pařez
Máš pravdu, hladal som doslovné znenie, kde by bl.Joachim hvoril o 1000 ročnom královstve, že ešte len príde.

Pretože, čítal som o tom vo Františekovi Pressovi ako sa odvoláva na bl.Joachima, taktiež na Origena a dalších, ale tam neboli konkrétne texty spomínaných osôb.

Vtedy (ešte dávnejšie) mi to akosi sedelo a okrem toho nevedel som nájsť inde vyjadrenia týchto ľudí, tak som jednoducho to prijal tak, že to naozaj povedali.

Až neskôr som zistil, že aj sv.Augustín kedysi veril v príchod tohto "kráľovstva" , ale potom sa obrátil a nakoniec aj samotnému Origenovi to vyvracial.

taktiež máš pravdu, že pod pojmom 1000 ročné královstvo si ludia myslia všeličo, a práve preto musíme byť opatrní až dôslední pri vyjadrovaní.

Podobný problém maju Jehovisti pri interpretácii. JHWH, Jahve, Jehova považuju za to isté a potom to aj tak vyzerá. Nabuduce sa dozvieme, že Jehova je nejaký bôžik z čias egyptskej mytologie, ale či sa obrátia, tak to je otázne.

Aj ja sa radšej pridržiavam konkrétnych slov, ak sa mám odvolávať na svätých, či blahoslavených a zvlášť ak by tie výroky mali protirečiť učeniu KC.

Písal si:
"pokud to chápu správně, má jít o období takového života na Zemi, jaký by byl, kdyby První lidé nezhřešili. Asi budou existovat i jiná označení tohoto období - podstatné pro tuto vizi dějin lidstva je, že po Druhém Kristovu příchodu nemá nastat okamžitě Všeobecný soud, ale má nastat období obnovy tohoto (hmotného) světa. Také proto asi celé tvorstvo nedočkavě čeká, až se Boží synové zjeví ve slávě:"

A čo hovorí na toto:

antikrist aj jeho prívženci síce budu prenasledovať veriacich, ale Ježišovo víťazstvo nad nimi - bude spočívať v tom, že keď príde na konci sveta, tak Ho budu predchádzať tieto javy:

Celá zem bude zničená v zmysle, že spadnu meteority a spôsobia tzv.spálenie všetkého zlého (fyzikálneho) , len vyvolený sa zachránia a príchodom Krista sa obnoví Zem.


Potom nastane aj vzkriesenie mrtvych a Večný Súd.

Čo Ty na to?
😲
pařez
Peter, omlouvám se, já hlava dubová .... neuvědomil jsem si, že jdete po konkrétním termínu (1000leté království), já to vnímám spíš jako určitou skutečnost, která je jmenována různými slovy - Kristovo (Boží) království, 1000 leté království, epocha Ducha sv.- poslední termín je použit v článku (také "třetí epocha" - první - epocha Boha Otce má příslušet období Staré smlouvy (od …Viac
Peter, omlouvám se, já hlava dubová .... neuvědomil jsem si, že jdete po konkrétním termínu (1000leté království), já to vnímám spíš jako určitou skutečnost, která je jmenována různými slovy - Kristovo (Boží) království, 1000 leté království, epocha Ducha sv.- poslední termín je použit v článku (také "třetí epocha" - první - epocha Boha Otce má příslušet období Staré smlouvy (od stvoření světa do Krista), druhá - epocha Boha Syna - má příslušet období Nového zákona (od Prvního do Druhého příchodu Krista), třetí - epocha Boha Ducha svatého - (období mezi Druhým Kristovým příchodem a Všeobecným soudem) - pokud to chápu správně, má jít o období takového života na Zemi, jaký by byl, kdyby První lidé nezhřešili. Asi budou existovat i jiná označení tohoto období - podstatné pro tuto vizi dějin lidstva je, že po Druhém Kristovu příchodu nemá nastat okamžitě Všeobecný soud, ale má nastat období obnovy tohoto (hmotného) světa. Také proto asi celé tvorstvo nedočkavě čeká, až se Boží synové zjeví ve slávě:

Řím 8,18-22:
"Soudím totiž, že utrpení nynějšího času se nedají srovnat s budoucí slávou, která má být na nás zjevena. Celé tvorstvo toužebně vyhlíží a čeká, kdy se zjeví sláva Božích synů. Neboť tvorstvo bylo vydáno marnosti – ne vlastní vinou, nýbrž tím, kdo je marnosti vydal. Trvá však naděje, že i samo tvorstvo bude vysvobozeno z otroctví zániku a uvedeno do svobody a slávy dětí Božích. Víme přece, že veškeré tvorstvo až podnes společně sténá a pracuje k porodu."

Nedává mi totiž smysl, že "... tvorstvo bude vysvobozeno z otroctví zániku a uvedeno do svobody a slávy dětí Božích..." tím, že po zničení Země Antikristem toto zanikne při konci světa. Je sice zaslíbeno Nové nebe a Nová země, ale ty přijdou až po konci světa - ale ty nebudou pokračováním dnešního "tvorstva" - to přestane existovat při Všeobecném soudu. Sv.Pavel se ale domnívá, že současné tvorstvo má naději a čeká na vysvobození z porušenosti, marnosti.

A jestliže tvorstvo "pracuje k porodu" - pak lze předpokládat nějaký (podstatně lepší a plnější) život po porodu - nikdy není "porodem" myšlen zánik, ale skrze bolest dosažení plnosti života.
Peter(skala)
Pařez
Pozrel som ten odkaz
www.teologicketexty.cz/…/Jachym-z-Fiore-…
ale nenašiel som tam zmienku o 1000 ročnom kráľovstve.
Mohol by si napísať doslovne?Viac
Pařez
Pozrel som ten odkaz
www.teologicketexty.cz/…/Jachym-z-Fiore-…

ale nenašiel som tam zmienku o 1000 ročnom kráľovstve.
Mohol by si napísať doslovne?
Peter(skala)
Pařez
Dakujem za ochotu pri hladaní, lenže nemyslím si, žeby tieto posolstvá sa týkali 1000 ročného královstva. To, že doslovne sa o ňom nepíše ešte neznamená, žeby sa ho netýkali tie posolstvá, ale skôr si myslím, že hovoria o obnovenej zemi, ktorá nastane po definitívnom príchode Krista, čo jest po konci sveta, opísaného zo Zjavenia Jána (21 kapitola)
Všimni si, že v posolstvách sa píše …Viac
Pařez
Dakujem za ochotu pri hladaní, lenže nemyslím si, žeby tieto posolstvá sa týkali 1000 ročného královstva. To, že doslovne sa o ňom nepíše ešte neznamená, žeby sa ho netýkali tie posolstvá, ale skôr si myslím, že hovoria o obnovenej zemi, ktorá nastane po definitívnom príchode Krista, čo jest po konci sveta, opísaného zo Zjavenia Jána (21 kapitola)

Všimni si, že v posolstvách sa píše o takej dobe, ktorá môže nastať až v premenej dobe, čiže ked už nebude hriech - a to sa môže stať až ked bude všetko premenené - po poslednom Súde a premenej zemi.

28. července 1978
"...Vaším prostřednictvím, moji kněží, volám všechny, aby se zasvětili mému Neposkvrněnému Srdci! Umožněte tak své Matce zasáhnout, aby přivedla církev k jejímu největšímu rozkvětu a připravila svět na příchod království svého Syna Ježíše!“"

-
ked príde Kristus, tak definitívne, aby súdil tento svet a rozdelil jedných pre večný život s Bohom a druhých pre večný život v pekle.
Ale, to sa stane až po konci sveta a nie počas 1000 ročného kráľovstva, lebo aj sv.Ján píše, že Pán príde až po 1000 ročnom kráľovstve a Vystúpení antikrista, aby ho zničil definitívne svojim príchodom a Súdom.

2. listopadu 1978
"...můj Syn Ježíš se chystá dobýt svého největšího vítězství s příchodem svého slavného království na tento svět."

- Tu hovorí o definitívnom príchode Krista, kedy nastane Súd a po ňom obnoví celý svet, čím bude Božie kráľovstvo na tomto svete dokonalé.

25. listopadu 1978
"...Nadešly chvíle, kdy poušť světa bude obnovena milosrdnou láskou Otce, který v Duchu Svatém chce všechny přitáhnout k Božskému Srdci Syna, aby konečně mohlo ve světě zazářit jeho království pravdy a milosti, spravedlnosti a pokoje.
Církev a svět budou tak moci dosáhnout takového lesku, jaký dosud nepoznaly..."


Toto posolstvo je bud o Novej zemi, alebo ešte o krátkej dobe Triumfu Boha a Cirkvi, ktorá nastane ešte pred príchodom Krista, ale len na krátku dobu

28. ledna 1979
"...Kristovu slavnému království bude předcházet veliké utrpení, které bude sloužit k očistě církve a světa a k jejich úplné obnově..."

-Takisto sa to môže vzťahovať na tú krátku dobu

14. června 1979
"...Jeho slavné království zazáří především v jeho eucharistickém triumfu, protože Eucharistie se stane znovu srdcem a středem veškerého života církve..."

- aj toto posolstvo môže byť v tomto zmysle, ale aby si ma porozumel správne, tak ani táto krátka doba Triumfu Cirkvi - nebude bez hriechu ako to niektoré posolstvá uvádzajú u mnohých falošných vizionárov, pripisujúc to ku 1000 ročnému kráľovstvu. Len nastane ako na Turíce Veľký rozmach evanjelizácie, takže mnohí na svete spoznajú Pravdu o Bohu.
2 ďalších komentárov od Peter(skala)
Peter(skala)
Videl som aj duše tých, čo boli sťatí pre Ježišovo svedectvo a pre Božie slovo, aj tých, čo sa neklaňali šelme ani jej obrazu a neprijali jej znak na čelo a na ruky. Tí ožili a kraľovali s Kristom tisíc rokov.
To su v skutočnosti tí, čo žiju v milosti posväcujucej (od doby Krista Ježiša až do posledných čias) - To je časová doba zhruba 2000 rokov.Viac
Videl som aj duše tých, čo boli sťatí pre Ježišovo svedectvo a pre Božie slovo, aj tých, čo sa neklaňali šelme ani jej obrazu a neprijali jej znak na čelo a na ruky. Tí ožili a kraľovali s Kristom tisíc rokov.

To su v skutočnosti tí, čo žiju v milosti posväcujucej (od doby Krista Ježiša až do posledných čias) - To je časová doba zhruba 2000 rokov.
Peter(skala)
Zj 20, 1 "Potom som videl z neba zostupovať anjela, čo mal kľúč od priepasti a v ruke veľkú reťaz. 2 Chytil draka, toho starého hada, ktorým je diabol a satan, a sputnal ho na tisíc rokov. 3 Hodil ho do priepasti, zavrel ju a zapečatil nad ním, aby už nezvádzal národy, kým sa nedovŕši tisíc rokov; ..."
- TU sv.Ján videl dobu, kedy diabol nebude môcť uvrhnuť ľudské duše do pekla - pokiaľ budú …Viac
Zj 20, 1 "Potom som videl z neba zostupovať anjela, čo mal kľúč od priepasti a v ruke veľkú reťaz. 2 Chytil draka, toho starého hada, ktorým je diabol a satan, a sputnal ho na tisíc rokov. 3 Hodil ho do priepasti, zavrel ju a zapečatil nad ním, aby už nezvádzal národy, kým sa nedovŕši tisíc rokov; ..."
- TU sv.Ján videl dobu, kedy diabol nebude môcť uvrhnuť ľudské duše do pekla - pokiaľ budú úprimne žiť sviatostný spôsob života a tá doba začala od čias Krista Ježiša na zemi (resp.príjmaním Sviatostí - krstu, zmierenia, atd...)

"...potom musí byť na krátky čas uvoľnený."
-TU už videl krátku dobu, ktorá nastane po 1000 ročnom kráľovstve - kedy ľudia budú postrádať SVIATOSTI a tá doba nastane, ked vystúpi Antikrist v plnej moci, čiže nastane celosvetové prenasledovanie pravých ctiteľov, takže vo veľkej miere nebude možné príjmať sviatosti, len v malom počte verných klerikov a laikov (+pápež Peter II.)

TU sv.Ján preskočil udalosť: "Vystupenie Antikrista", podobne ako opisoval v 19 kapitole najprv "Víťazstvo Krista nad antikristom" a až v 20 kapitole udalosti o "1000 ročnom královstve", ktoré v skutočnosti predchádzaju "Vystupenie Antikrista" ako aj "Víťazstvo Krista nad antikristom".

"4 Ďalej som videl tróny; sadli si na ne tí, čo dostali moc súdiť."
- TU už vidí svätých, o ktorých vieme, že nimi sú apoštoli, ktorí budu s kristom súdiť na konci sveta.

"Videl som aj duše tých, čo boli sťatí pre Ježišovo svedectvo a pre Božie slovo, aj tých, čo sa neklaňali šelme ani jej obrazu a neprijali jej znak na čelo a na ruky. Tí ožili a kraľovali s Kristom tisíc rokov".
- TU je opäť vízia, v ktorej sa sv.Ján vracia k udalosti, ktorú už z časti opisoval pred víziou o "uvolnení satana na krátky čas". Takže to je další dôkaz o tom ako nemôžeme brať doslovne VŠETKY Vízie - ako keby mali po sebe nasledovať, ale LEN tie, ktoré dávajú logické vysvetlenie, že aj môžu nastať.

Napr. aj ked sv.Ján opisuje najprv udalosť Víťazstva nad antikristom a až potom Vystúpenie antikrista, tak logicky nemôžeme očakávať, že najprv sa udeje vo svete tzv."Súboj Krista s antikristom" a až potom by Antikrist vystúpil? Ved ked ho už raz a navždy uzavrie v pekle, tak predsa nemôže znova vystúpiť a Víťazstvo nad antikristom predsa hovorí o definitívnom víťazstve (nie len čiastočnom)

"5 Ostatní mŕtvi neožili, kým sa nedovŕšilo tisíc rokov. To je prvé vzkriesenie.
- TU opisuje udalosť: "Vzkriesenia", ktorá sa deje počas 1000 ročného královania a to je prvé vzkriesenie, lebo tí, čo su pokrstení - duchovne vstali z mrtvych (zo smrtelného hriechu) Preto dalej pokračuje a vysvetluje:

"6 Blahoslavený a svätý, kto má podiel na prvom vzkriesení! Nad tými druhá smrť nemá moci, ale budú kňazmi Boha a Krista a budú s ním kraľovať tisíc rokov."
-
smrť večného zatratenia nemá moc nad tými, ktorí uprimne žiju v milosti posväcujucej a maju moc sa stať kňazmi ako aj králmi, čo vidíme v historii ľudstva od čias Ježiša krista až dodnes.

Opäť pripomínam, že človek, ktorý hľadá význam a suvislosť medzi Víziami a udalosťami, ktoré opisuje sv.Ján - mal by najprv prijať skutočnosť, že sa PRELÍNAJÚ a preto ak bude očakávať, že udalosti sa uskutočnia presne tak ako nasleduju v knihe Zjavenia Jána - pochopitelne, že si vytvorí nesprávny obraz o Božom pláne.
buba
dakujem Peter :-) viem ze je to aj poprehadzovane, ale je tam aj casova postupnost, nie? co sa tyka tych co sa neklanali selme a vyhli znaku 20 4 nadvazuje na 13 15-17, ci?
Peter(skala)
Buba
teraz odpíšem na tvoju otázku:
"Ale povedz mi, ako chapes celu tu stat v zjaveni Jana o 1000 rocnom kralovstve? Nie to co hovoria vysvetlivky, ale co znamena kazda jedna veta?"
Buba
aby si ma správne pochopila, tak najprv musím vysvetliť a poukázať na chybu, ktorú som aj ja sám kedysi robil ako "uznávač Chiliazmu":
Mojou chybou ako aj mnoho dalších bolo, že som si nesprávne vysvetľoval …Viac
Buba
teraz odpíšem na tvoju otázku:

"Ale povedz mi, ako chapes celu tu stat v zjaveni Jana o 1000 rocnom kralovstve? Nie to co hovoria vysvetlivky, ale co znamena kazda jedna veta?"

Buba
aby si ma správne pochopila, tak najprv musím vysvetliť a poukázať na chybu, ktorú som aj ja sám kedysi robil ako "uznávač Chiliazmu":

Mojou chybou ako aj mnoho dalších bolo, že som si nesprávne vysvetľoval biblické texty, čiže som vízie sv.Jána vnímal tak ako keby udalosti vo víziach, ktoré nasledujú postupne sa mali uskutočniť aj v dejinách sveta a to rovnako ZA SEBOU!!!

Napr.
sv.Ján opisuje postupne, čo videl:
Porovnaj 19, 20, 21 kapitolu - stačí ked si pozrieš hrubým zvýraznené:
19 kapitola je o víťazstve Krista nad šelmou a antikristom
20 kap. je o tisicročnom královstve, taktiež o antikristovi a jeho zničení
21. o novej zemi a nebi


A teraz to zaujímavé:

Na prvý dojem sa zdá ako keby sv.Ján videl postupne, čo príde, ale ked sa lepšie pozrieš na jeho vízie, tak si všimneš, že sv.Ján opisuje udalosti POPREHADZOVANE !!!

Vysvetlím:
19 kap. opisuje udalosť: Víťazstvo Krista nad šelmou a antikristom, ktorá podľa 20 kapitole sa udeje až po 1000 ročnom kráľovstve.

a potom v nasledujucej kapitole 20 opisuje najprv 1000 ročne královstvo a TOTO je dôležité - vracia sa k udalosti: Víťazstvo Krista nad Antikristom, čo už opisoval v 19 kapitole, ale tam oveľa podrobnejšie.

Avšak niet sa čo čudovať, ved to robíme v podstate všetci:

Ked sa nás spýta niekto na nejaku udalosť, ktorá je na rozprávanie pridlho, tak nezačneme od začiatku až dokonca, ale najprv povieme niečo najdôležitejšie a postupne ak bude mať záujem počuvať dalej, tak sa vrátime k začiatku až do konca.

Aj tu môžeme vnímať a nie len v týchto kapitolách, že Duch Svätý zjavil sv.Jánovi udalosti tak zaujímavo a najprv to najdôležitejšie, že aj ked preskakovane, predsa zaujímavo a výstižne.

V dalšom komentári vysvetlím vetu po vete
TU dole je text z Biblie 19,20,21 kapitoly

Zjv19
XIX. Spev víťazstva - 1 Potom som počul akoby mohutný hlas veľkého zástupu v nebi:
„Aleluja!
Spása, sláva a moc nášmu Bohu,
2 lebo sú správne a spravodlivé jeho súdy.
Veď odsúdil veľkú neviestku, ktorá svojím smilstvom kazila zem; a z jej rúk vymáhal krv svojich služobníkov.“
3 A znova volali: „Aleluja A dym z nej bude vystupovať na veky vekov!“
4 Nato padli dvadsiati štyria starci a štyri bytosti a klaňali sa Bohu, ktorý sedí na tróne, a volali: „Amen. Aleluja!“
5 A od trónu zaznel hlas:
„Chváľte nášho Boha, všetci jeho služobníci,
aj vy, čo sa ho bojíte, malí i veľkí!“
Pozvanie na Baránkovu svadbu - 6 Potom som počul akoby hlas veľkého zástupu a ako hukot mnohých vôd a ako rachot mocného hromobitia, ktorý volal:
„Aleluja!
Lebo začal kraľovať Pán, náš všemohúci Boh.
7 Radujme sa a plesajme, vzdávajme mu slávu,
lebo nadišla Baránkova svadba
a jeho nevesta sa pripravila.
8 A smela sa obliecť do čistého, skvúceho kmentu; ten kment sú spravodlivé skutky svätých.“
9 Potom mi povedal: „Napíš: Blahoslavení sú tí, čo sú pozvaní na Baránkovu svadobnú hostinu!“ A povedal mi: „Tieto Božie slová sú pravdivé.“ 10 I padol som mu k nohám, aby som sa mu klaňal. Ale on mi povedal: „Pozor, nerob to! Som spoluslužobník tvoj a tvojich bratov, ktorí majú Ježišovo svedectvo. Bohu sa klaňaj! A Ježišovo svedectvo je duch proroctva.“
C. Zničenie pohanských národov 19,11 - 20,15

Víťaz na bielom koni -
11 Potom som videl otvorené nebo a hľa, biely kôň - a ten, čo sedel na ňom, sa volal Verný a Pravdivý; spravodlivo súdi i bojuje.
12 Oči mal ako plameň ohňa a na hlave mnoho diadémov. Napísané mal meno, ktoré nik nepozná, iba on sám. 13 Oblečený bol v odeve skropenom krvou a jeho meno je: Božie Slovo. 14 Za ním išli nebeské vojská na bielych koňoch, oblečené do čistého bieleho kmentu. 15 Z jeho úst vychádzal ostrý meč, aby ním bil národy; a on bude nad nimi panovať žezlom železným; sám bude šliapať lis vína rozhorčeného hnevu všemohúceho Boha. 16 Na plášti a na bedrách má napísané meno: Kráľ kráľov a Pán pánov.
Víťazstvo Kráľa nad šelmou a antikristom - 17 Potom som videl jedného anjela stáť v slnku. Mohutným hlasom volal na všetky vtáky letiace stredom neba: „Poďte, zhromaždite sa na veľkú Božiu hostinu. 18 Budete jesť telá kráľov, telá vojvodcov, telá mocnárov, telá koní a tých, čo sedia na nich, a telá všetkých, slobodných i otrokov, malých i veľkých.“
19 A videl som šelmu a kráľov zeme aj ich vojská zhromaždené do boja s tým, čo sedel na koni, a s jeho vojskom. 20 Ale šelmu zajali a s ňou aj falošného proroka, ktorý pred ňou robil znamenia a zviedol nimi tých, čo prijali znak šelmy a klaňali sa jej obrazu. Oboch hodili za živa do ohnivého jazera, horiaceho sírou. 21 Ostatní boli pobití mečom vychádzajúcim z úst toho, čo sedel na koni. A všetky vtáky sa nasýtili ich telami.
Zjv20
XX. Tisícročné kráľovstvo - 1 Potom som videl z neba zostupovať anjela, čo mal kľúč od priepasti a v ruke veľkú reťaz. 2 Chytil draka, toho starého hada, ktorým je diabol a satan, a sputnal ho na tisíc rokov. 3 Hodil ho do priepasti, zavrel ju a zapečatil nad ním, aby už nezvádzal národy, kým sa nedovŕši tisíc rokov; potom musí byť na krátky čas uvoľnený. 4 Ďalej som videl tróny; sadli si na ne tí, čo dostali moc súdiť. Videl som aj duše tých, čo boli sťatí pre Ježišovo svedectvo a pre Božie slovo, aj tých, čo sa neklaňali šelme ani jej obrazu a neprijali jej znak na čelo a na ruky. Tí ožili a kraľovali s Kristom tisíc rokov. 5 Ostatní mŕtvi neožili, kým sa nedovŕšilo tisíc rokov. To je prvé vzkriesenie. 6 Blahoslavený a svätý, kto má podiel na prvom vzkriesení! Nad tými druhá smrť nemá moci, ale budú kňazmi Boha a Krista a budú s ním kraľovať tisíc rokov.
Konečné víťazstvo - 7 Až sa dovŕši tisíc rokov, bude satan uvoľnený zo svojho väzenia 8 a vyjde, aby zvádzal národy, ktoré sú na štyroch uhloch zeme, Goga a Magoga, aby ich zhromaždil do boja; a bude ich ako piesku v mori. 9 Vyšli na šíru zem a obkľúčili tábor svätých a Bohom milované mesto. Ale zostúpil oheň z neba a strávil ich. 10 A diabol, ktorý ich zvádzal, bol zvrhnutý do ohnivého a sírového jazera, kde je aj šelma i falošný prorok; a budú mučení dňom i nocou na veky vekov.
Definitívny súd - 11 Potom som videl veľký biely trón a toho, čo na ňom sedel. Pred jeho pohľadom utiekla zem i nebo a už pre ne nebolo miesta. 12 Videl som mŕtvych, veľkých i malých; stáli pred trónom a otvorili sa knihy. Otvorila sa aj iná kniha, kniha života. A mŕtvi boli súdení z toho; čo bolo zapísané v knihách podľa ich skutkov. 13 More vydalo mŕtvych, čo boli v ňom, aj smrť aj podsvetie vydali mŕtvych, čo boli v nich, a každý bol súdený podľa svojich skutkov. 14 Potom boli smrť a podsvetie zvrhnuté do ohnivého jazera. Toto je druhá smrť: ohnivé jazero. 15 A koho nenašli zapísaného v knihe života, bol zvrhnutý do ohnivého jazera.
D. Nebeský Jeruzalem 21,1 - 22,5
Zjv21
XXI. Nové nebo a nová zem - 1 Videl som nové nebo a novú zem, lebo prvé nebo a prvá zem sa pominuli a ani mora už niet. 2 A videl som, ako z neba od Boha zostupuje sväté mesto, nový Jeruzalem, vystrojené ako nevesta, ozdobená pre svojho ženícha. 3 A počul som mohutný hlas od trónu hovoriť: „Hľa, Boží stánok je medzi ľuďmi! A bude medzi nimi prebývať; oni budú jeho ľudom a sám Boh - ich Boh - bude s nimi. 4 Zotrie im z očí každú slzu a už nebude smrti ani žiaľu; ani náreku ani bolesti viac nebude, lebo prvé sa pominulo.“
8 A ten, čo sedel na tróne, povedal: „Hľa, všetko robím nové.“ A hovoril: „Píš: Tieto slová sú verné a pravdivé.“ 6 A povedal mi: „Stalo sa! Ja som Alfa a Omega, Počiatok i Koniec. Smädnému dám zadarmo z prameňa živej vody. 7 Kto zvíťazí, zdedí toto; a ja budem jeho Bohom a on bude mojím synom. 8 Ale zbabelci, neveriaci, poškvrnení, vrahovia, smilníci, traviči, modloslužobníci a všetci luhári budú mať podiel v jazere horiacom ohňom a sírou; to je tá druhá smrť.“
Nový Jeruzalem - 9 A prišiel jeden zo siedmich anjelov, čo mali sedem čiaš naplnených poslednými siedmi ranami, a povedal mi: „Poď ukážem ti nevestu Baránkovu manželku!“ 10 A v duchu ma preniesol na veľký a vysoký vrch a ukázal mi sväté mesto Jeruzalem, ako zostupuje z neba od Boha 11 ožiarené Božou slávou. Jeho jas bol podobný najdrahšiemu kameňu, akoby krištáľovo čistému kameňu jaspisu. 12 Malo veľké a vysoké hradby. Malo dvanásť brán a na bránach dvanásť anjelov a napísané mená dvanástich kmeňov synov Izraela. 13 Tri brány boli od východu, tri brány od severu, tri brány od juhu a tri brány od západu. 14 Hradby mesta mali dvanásť základných kameňov a na nich dvanásť mien dvanástich Baránkových apoštolov.
15 Ten, čo so mnou hovoril, mal mieru zo zlatej trstiny na premeranie mesta, jeho brán a jeho hradieb. 16 Mesto je postavené do štvorca: jeho dĺžka je taká istá ako šírka. Trstinou odmeral mesto a malo dvanásťtisíc stadií. Jeho dĺžka, šírka i výška sú rovnaké. 17 Zmeral aj jeho hradby; mali stoštyridsaťštyri lakťov podľa ľudskej miery, ktorú anjel mal. 18 Jeho hradby boli postavené z jaspisu a mesto samo bolo z rýdzeho zlata podobného čistému sklu. 19 Základné kamene hradieb mesta boli ozdobené všelijakými drahými kameňmi: prvý základný kameň jaspis, druhý zafír, tretí chalcedón, štvrtý smaragd, 20 piaty sardonyx, šiesty sardion, siedmy chryzolit, ôsmy beryl, deviaty topás, desiaty chryzopras, jedenásty hyacint, dvanásty ametyst. 21 Dvanásť brán je dvanásť perál; každá brána bola z jednej perly. A námestie mesta bolo z rýdzeho zlata, takého ako priezračné sklo.
22 Ale chrám som v ňom nevidel, lebo jeho chrámom je Pán, všemohúci Boh, a Baránok. 23 A mesto nepotrebuje ani slnko ani mesiac, aby mu svietili, lebo ho ožiaruje Božia sláva a jeho lampou je Baránok. 24 V jeho svetle budú kráčať národy a králi zeme doň prinesú svoju slávu. 25 Jeho brány sa cez deň nezavrú a noci tam nebude. 26 A budú doň prinášať slávu a bohatstvo národov. 27 Ale nič poškvrnené, nik, kto sa dopúšťa ohavnosti a lži, doň nevojde, iba tí, čo sú zapísaní v Baránkovej knihe života.
pařez
Dalším zdrojem myšlenek o historičnosti (skutečném uskutečnění v dějinách) Kristova království je "Modrá kniha" od dona Gobiho
www.mkh.cz/modrakniha.php
Navrhuji tento postup - otevřete si ji, do vyhledávání v textu zadejte slovo "království" a projděte si, v jakých souvislostech se o Kristově království hovoří; namátkou:
28. července 1978
"...Vaším prostřednictvím, moji kněží, volám …Viac
Dalším zdrojem myšlenek o historičnosti (skutečném uskutečnění v dějinách) Kristova království je "Modrá kniha" od dona Gobiho
www.mkh.cz/modrakniha.php

Navrhuji tento postup - otevřete si ji, do vyhledávání v textu zadejte slovo "království" a projděte si, v jakých souvislostech se o Kristově království hovoří; namátkou:

28. července 1978
"...Vaším prostřednictvím, moji kněží, volám všechny, aby se zasvětili mému Neposkvrněnému Srdci! Umožněte tak své Matce zasáhnout, aby přivedla církev k jejímu největšímu rozkvětu a připravila svět na příchod království svého Syna Ježíše!“"

2. listopadu 1978
"...můj Syn Ježíš se chystá dobýt svého největšího vítězství s příchodem svého slavného království na tento svět."

25. listopadu 1978
"...Nadešly chvíle, kdy poušť světa bude obnovena milosrdnou láskou Otce, který v Duchu Svatém chce všechny přitáhnout k Božskému Srdci Syna, aby konečně mohlo ve světě zazářit jeho království pravdy a milosti, spravedlnosti a pokoje.
Církev a svět budou tak moci dosáhnout takového lesku, jaký dosud nepoznaly..."


28. ledna 1979
"...Kristovu slavnému království bude předcházet veliké utrpení, které bude sloužit k očistě církve a světa a k jejich úplné obnově..."

14. června 1979
"...Jeho slavné království zazáří především v jeho eucharistickém triumfu, protože Eucharistie se stane znovu srdcem a středem veškerého života církve..."

Kdo bude chtít, najde toho ještě mnohem více - vždy je to o tom, že Kristovo království bude uskutečněno na tomto světě.
pařez
Peter(skala) — 9.11.2012 04:27:55:
"...Rozumiem Ti správne?..."
Ano, chápu to tak, že se sv. Augustin mýlil v tom, že slovům Písma o 1000 letém Kristově království přiřadil pouze symbolický význam. A nemyslím si, že - pokud tomu tak opravdu je - by tento omyl byl na překážku jeho svatosti - nejedná se o pravdu nezbytně nutnou ke spáse duše, není to v rozporu se závaznou naukou Církve.
"..…Viac
Peter(skala) — 9.11.2012 04:27:55:
"...Rozumiem Ti správne?..."

Ano, chápu to tak, že se sv. Augustin mýlil v tom, že slovům Písma o 1000 letém Kristově království přiřadil pouze symbolický význam. A nemyslím si, že - pokud tomu tak opravdu je - by tento omyl byl na překážku jeho svatosti - nejedná se o pravdu nezbytně nutnou ke spáse duše, není to v rozporu se závaznou naukou Církve.

"...KDE sa cituje výrok bl.Joachima ako hovorí, že 1000 ročne kráľovstvo ešte len príde?" Nejsem si jist, zda rozumím otázce - ptáte se, odkud mám tu citaci? - V odkazovaném článku, třetí odstavec odspodu. www.teologicketexty.cz/…/Jachym-z-Fiore-…